همزمان با حضور بیسترونیک در نمایشگاه Blechexpo 2017، مدیر عامل این شرکت، آقای الکس ویزر (Alex Waser)، در خصوص آینده ی برش لیزر و تجهیزات خم گفتگویی با رسانه های معتبر داشتند که گوشه ای از این مصاحبه به شرح ذیل می باشد:

 

آقای ویزر، به نظر شما، در حال حاضر جالبترین تکنولوژی در حوزه ی پروسه ی ورق آهن چیست؟

از نظر من، ادغام اتوماسیون و شبکه های دیجیتال در پروسه های استفاده کنندگان تجهیزات، باعث بوجود آمدن افق روشنتری در این حوزه خواهد شد. در حال حاضر بنده به مدیریت ماژولار مواد اولیه برای برش لیزر فکر میکنم. سیستم های کوچک که همراه با نیاز مشتریان، رشد پیدا می کنند و توان برش لیزر را افزایش می دهند. در خصوص دستگاه های خم، سیستم های اتوماسیونِ انعطاف پذیر که به سرعت بین عملکرد اتوماتیک و دستی تغییر پیدا می کنند، جایگاه خود را در بازار پیدا می کنند. با استفاده از شبکه های دیجیتال، تمام این سیستم ها می توانند به یک سیستم یکپارچه تبدیل شوند که بهینگی پروسه را افزایش دهند. این دستگاهها توسط نرم افزارهای توانمند که استفاده از آنها راحت می باشد، قابل استفاده خواهند بود.

این تغییرات چه تاثیری بر روی استفاده کنندگان خواهد داشت؟

این یکپارچگی دنیای دیجیتال و اتوماسیون به استفاد کنندگان اجازه می دهد تا بر مشکلات تنوع قطعات و سفارشات به راحتی چیره شوند و دریافت سفارش های متنوع امکان پذیر گردد. با استفاده از راهکارهای نرم افزاری، مانند Bystronic MES، کاربران دستگاه ها قادر خواهند بود تا پروسه تولید خود را بهتر برنامه ریزی نمایند و از منابع در دست خود بهترین استفاده را نمایند. سیستم های مانیتورینگ لحظه ای، مانند نرم افزار ByCockpit، اطلاعات بیشتری را در خصوص پروسه ی در حال اجرای شان به نمایش می گذارد. تمام این موارد، باعث کاهش و بهینه سازی هزینه ها و پروسه ها خواهد شد. و در نهایت، این رمز موفقیت برای تداوم در عرصه ی رقابت برای تولیدی ها خواهد بود.

نقش خدمات در آینده ی در حال رشد صنعت پروسه ی ورق های فلزی چه خواهد بود؟

حتی بهینه ترین راهکارهای موجود در این حوزه، نیازمند یک شریک تجاری برای ارائه خدمات گسترده می باشد. سرویس به معنای نزدیکی به مشتری می باشد، نزدیکتر شدن به تمام نیازهای مشتریان و مشکلات پیش روی آنها. حتی بهترین پروسه ها هم بدون آموزش تکنولوژی به تکنسین ها و یک زیرساخت دیجیتالی مناسب، نمی تواند به کمک مشتریان بیاید. به همین منظور، بیسترونیک در حال ارائه آموزش های پیشرفته به تکنسین ها در لابراتوارها و محیط های پیشرفته ی خود با آخرین تجهیزات موجود می باشد. حتی در صورت درخواست مشتریان، امکان برگزاری دوره ها در محل مشتریان وجود دارد.

بر چه مبنایی دیجیتالی شدن، نوع و محدوده خدمات را برای مشتریان در آینده تغییر خواهد داد؟

در آینده ای نه چندان دور، این تغییرات باعت پشتیبانی از راه دور برای مشتریان و پروسه های تولید آنها خواهد بود و آنها شاهد تغییرات چشم گیر در کارایی ماشین آلات خود خواهند بود. بر اساس تجهیزات آنها، این باعث انعطاف بیشتر و تسریع در پروسه ها خواهد شد. حوزه ی تعمیرات پیشگیرانه نیز به قوت خود باقی خواهد ماند و حتی دگرگون خواهد شد. در صورتی که محصولات بیشتر دیجیتالی و  به اصطلاح پیشرفته تر شوند، امکان ارائه ی هوش دیجیتالی در محصولات فراهم خواهد شد. این امر به استفاده کنندگان امکان ارائه اطلاعات در خصوص وضعیت ماشین آلات خود، عمر باقی مانده ی دستگاه و ماژول های نصب شده می دهد. بوسیله ی آن، می تواند برنامه ریزی بهتری در خصوص تعمیر زود هنگام دستگاه نمود. در نهایت، بیسترونیک یا نمایندگی های آن، به سرعت در سر سایت حاضر خواهند بود.